Copiii au nevoie de situaţii noi şi activităţi noi. De cele mai multe ori când vrem să ne jucăm, îi aud pe copiii mei: „Să ne jucăm ceva ce nu ne-am mai jucat, să fie ceva nou!”. M-am gândit să strâng câteva obiecte de prin casă şi să le trasez conturul pe o foaie de hârtie. O idee simplă ce implică pregătire minima. Am pus lucrurile într-un coş şi am încercat să găsim locul fiecărui obiect, în funcţie de contur.
Atunci când copilul încearcă să potrivească obiectul cu conturul, el roteşte, răsuceşte, întoarce piesa şi astfel îşi dezvoltă coordonarea ochi-mână. Aşezarea pieselor necesită mişcări fine ce stimulează precizia muşchilor mici ai mâinii. Un beneficiu important este că rezolvarea puzzle-urilor îi învaţă pe copii rezolvarea de probleme, dezvolta percepţia vizuală, atenţia şi răbdarea.